A.F.Th. van der Heijden

EPUB met digitaal watermerk | Mei 2013 |

Bekijk recensies
Gebaseerd op 40 beoordelingen
Beoordeel dit boek ook!

Beschrijving

Ze noemden haar schertsend Tientje Poets, maar haar schoonmaakwoede ging over lijken. In De helleveeg keert A.F.Th. van der Heijden terug naar het decor en de personages van zijn vermaarde cyclus De tandeloze tijd. We maken kennis met Albert Egberts tante Tiny. Ze lijdt aan smetvrees en heeft een dwangmatig scherpe tong. Voor Albert is tante Tiny even afschrikwekkend als intrigerend. Met majestueuze beheersing van de stof en met humor voert Van der Heijden ons zijn vertrouwde en hernieuwde universum binnen, en levert daarmee het bewijs van de vitaliteit en kracht van zijn schrijverschap. Over Tonio: 'Overweldigend.' - Vrij Nederland 'Rauw, hard, maar prachtig.' - De Standaard 'Verbluffend.' - Het Parool Over De tandeloze tijd: 'God schiep de wereld in zeven delen.' - Frankfurter Allgemeine Zeitung 'Van der Heijden heeft de tijd waarin wij nu leven en lezen, taal en betekenis gegeven.' - Juryrapport P.C. Hooft-prijs A.F.Th. van der Heijden debuteerde in 1978 met de verhalenbundel Een gondel in de Herengracht. Hij werkt aan twee romancycli: De tandeloze tijd en Homo duplex. In 2011 verscheen Tonio. Een requiemroman, over de plotselinge dood van zijn enige kind, dat werd bekroond met de Libris Literatuur Prijs en de NS Publieksprijs.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
A.F.Th. van der Heijden
Uitgever
Querido
ISBN
9789023484011
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
Publicatiedatum
Mei 2013
Bestandsgrootte
1103939 bytes
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
322

Beschrijving

Ze noemden haar schertsend Tientje Poets, maar haar schoonmaakwoede ging over lijken.
In De helleveeg keert A.F.Th. van der Heijden terug naar het decor en de personages van zijn vermaarde cyclus De tandeloze tijd. We maken kennis met Albert Egberts tante Tiny. Ze lijdt aan smetvrees en heeft een dwangmatig scherpe tong. Voor Albert is tante Tiny even afschrikwekkend als intrigerend. Met majestueuze beheersing van de stof en met humor voert Van der Heijden ons zijn vertrouwde en hernieuwde universum binnen, en levert daarmee het bewijs van de vitaliteit en kracht van zijn schrijverschap.
Over Tonio:
'Overweldigend.' - Vrij Nederland
'Rauw, hard, maar prachtig.' - De Standaard
'Verbluffend.' - Het Parool
Over De tandeloze tijd:
'God schiep de wereld in zeven delen.' - Frankfurter Allgemeine Zeitung
'Van der Heijden heeft de tijd waarin wij nu leven en lezen, taal en betekenis gegeven.' - Juryrapport P.C. Hooft-prijs
A.F.Th. van der Heijden debuteerde in 1978 met de verhalenbundel Een gondel in de Herengracht. Hij werkt aan twee romancycli: De tandeloze tijd en Homo duplex. In 2011 verscheen Tonio. Een requiemroman, over de plotselinge dood van zijn enige kind, dat werd bekroond met de Libris Literatuur Prijs en de NS Publieksprijs.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties